NR 6/2014 (166)

Okładka numeru 6/2014 (166) czasopisma Motocykl Moje Hobby


OD REDAKCJI:

Wypada podsumować sezon 2014. Dla redakcji był niezbyt udany, bo nie udało się zrealizować kilku planów... Po prostu - znów brakło: i czasu, i funduszy. Redakcja, razem ze Stowarzyszeniem „Motocykl Moje Hobby”, robiła aż dwie poważne imprezy: XXV Rajd HUBAL (już niestety ostatni) oraz II Rajd ZIEMI OBIECANEJ. Oba pochłonęły bardzo dużo czasu i funduszy. Mieliśmy też poważną awarię aparatu fotograficznego używanego przez redakcję. Naprawa była kosztowna - pochłonęła cały wzrost dofinansowania z ZG PZM, z którego tak bardzo cieszyliśmy się na początku tego roku...

GIETRZWAŁD BEZ WIKTORA:

Na pierwszy październikowy weekend Stowarzyszenie Międzynarodowy Motocyklowy Rajd Katyński skrzyknęło polskich motocyklistów do warmińskiego Gietrzwałdu na radosne, ogólnopolskie zakończenie sezonu. Prezes, kol. Wiktor Węgrzyn, osobiście zapraszał naszą redakcję i przyjęliśmy jego słowa z radością tym większą, że już dawno nie widzieliśmy się z Wiktorem i innymi przyjaciółmi z Rajdu Katyńskiego. Niestety, jadąc na zlot, Wiktor uległ poważnemu wypadkowi i zamiast do Gietrzwałdu, trafił do szpitala. Uszkodzony kręgosłup, złamane osiem żeber, złamany nos, potłuczone płuca i nerka. Zlot stał się więc wielkim modlitewnym szturmem do nieba o życie Prezesa i jego szybki powrót do zdrowia... O cud... Tekst kol. Piotra „Besy” Czecha. Zdjęcia autora tekstu i kol. Krysi Jusis.

NARADA ŚRODOWISKOWA POJAZDÓW ZABYTKOWYCH:

W sobotę, 6 grudnia, w luksusowym hotelu Groman w podwarszawskim Sękocinie Starym miała miejsce tzw. narada środowiskowa miłośników pojazdów zabytkowych z klubów PZM. Zebranie rozpoczęło się około 13:00 i trwało do wieczora, kiedy podczas uroczystej kolacji, nagrodzono najlepszych w tegorocznej edycji Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Reportaż kol. Piotra „Besy” Czecha. Zdjęcia autora tekstu i kol. Krysi Jusis

POD ZNAKIEM SZYBUJĄCEGO ORŁA (część 2.):

Marka Moto Guzzi należy do wąskiej grupy najdłużej istniejących na świecie marek motocyklowych. Motocykle spod znaku szybującego orła, są produkowane już ponad 93 lata. Spółka „Società Anonima Moto Guzzi” została założona w Genui dn. 15 marca 1921 roku. Pierwszą część historii tej firmy - jakże zasłużonej dla sportu motocyklowego - kol. Piotr „Besa” Czech prezentował w poprzednim numerze MMH. Teraz czas na część drugą, obejmującą czasy po drugiej wojnie światowej. Wiele historycznych zdjęć, danych technicznych, szczegółów konstrukcyjnych.

IV MOTOCYKLOWY RAJD ŚLADAMI GĄSIENIC I PANCERNEJ:

W tym roku mija 70 lat od walk i zwycięstw polskiego oręża, bezpośrednio poprzedzających kapitulację III Rzeszy. To chlubna karta naszej historii. Aby oddać cześć i wydobyć z mroków zapomnienia bohaterskich żołnierzy 1 Dywizji Pancernej oraz ich genialnego dowódcę - generała broni Stanisława Maczka, wyruszyła z Polski grupa motocyklistów. Już po raz czwarty przemierzali drogi i bezdroża Francji, Belgii, Holandii oraz Niemiec aby znaleźć się na szlaku bojowym polskich pancerniaków. Reportaż kol. Marka Kiedrowicza, zdjęcia kolegów: Marka Hueta i Marka Nowaka.

JESIENNY KONGRES PRM:

W sobotę, 25 października 2014 r. w zajeździe „Rozdroże” w Nieborowie (miejscowość pomiędzy Łowiczem a Skierniewicami) odbył się tradycyjny, Jesienny Kongres Polskiego Ruch Motocyklowego, będący sprawozdawczo wyborczym walnym zebraniem członków. Relację z tego wydarzenia przygotował kol. Piotr „Besa” Czech a zdjęciami zilustrował kol. Mariusz Reczulski.

II RAJD ZIEMI OBIECANEJ:

W ostatni weekend września, Stowarzyszenie Motocykl Moje Hobby zorganizowało II edycję turystycznego rajdu motocykli zabytkowych i klasycznych pod nazwą „Rajd Ziemi Obiecanej”. Podczas I rajdu pokazywaliśmy uczestnikom naszą „małą ojczyznę” - Rudę Pabianicką, świętującą wówczas 90. rocznicę uzyskania praw miejskich (obecnie w granicach Łodzi); tym razem rocznica była bardziej okrągła - 100 lecie Operacji Łódzkiej, największej i najbardziej krwawej bitwy manewrowej na pierwszowojennym froncie wschodnim. Obszerny reportaż z kolorową rozkładówką. Tekst - Piotr „Besa Czech”. Zdjęcia: Piotr „Besa” Czech, Jolanta Daszyńska, Jan Jusis, Krystyna Jusis, Konrad Kowalski, Adam Kustosik i Mariusz Reczulski

RUMAK DLA KARABINIERA:

Korpus Karabinierów - włoska ogólnokrajowa żandarmeria - był jednym z najważniejszych klientów fabryki Moto Guzzi. Przedmiotem zakupów były początkowo takie same motocykle, jakie trafiały do innych rodzajów sił zbrojnych, ale gdy w ofercie producenta z Mandello del Lario pojawił się model Nuovo Falcone, stał się godnym następcą poprzednich modeli. Był ostatnią, poziomą, jednocylindrową 500-ką z tzw. „starej szkoły”. Obszerne opracowanie na temat tego modelu, pióra kol. Pawła Daneckiego. Dokładny opis techniczny, wiele ciekawych szczegółów konstrukcyjnych. Ilustracje z literatury fabrycznej i wiele zdjęć - historycznych i współczesnych.

MOTO GUZZI V50 i V35:

Tak, to już są zabytki! Mają pełne prawo pojawiać się np. na rundach Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych, w klasie „Post 70”. A że jest ich już w Polsce kilka, prezentacja tych modeli, zapewne zainteresuje naszych czytelników. Opracował kol. Jacek Brudnicki.

„SERCE MOTOCYKLISTY”:

W stałym już , przedświątecznym cyklu „Książka pod choinkę” polecamy tym razem książkę ... wirtualną - czyli e-booka autorstwa kol. Mariusza Sawy pt. „Serce motocyklisty”.

WESOŁYCH ŚWIĄT:

Wszystkim czytelnikom, sympatykom, współpracownikom i sponsorom - ZDROWYCH, POGODNYCH I ROZRADOWANYCH ŚWIĄT oraz SPEŁNIENIA MARZEŃ W NOWYM ROKU, z całego serca życzy REDAKCJA oraz Zarząd STOWARZYSZENIA „MOTOCYKL MOJE HOBBY”






on line >