![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() Strona główna ![]() "Motocykl Moje Hobby" ![]() Kalendarz Imprez ![]() POLSKI RUCH MOTOCYKLOWY ![]() Sylwetki ![]() Imprezy i Wojaże ![]() Stowarzyszenie ![]() Linki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Od redakcji: Rozrósł nam się ten numer - wyszły aż 52 strony. Ale tę otyłość usprawiedliwia temat wiodący, którym uczyniliśmy model Gold Wing Hondy. Zbliża się jego okrągły jubileusz - jego oficjalna historia zaczęła się prawie dokładnie 30 lat temu. A że model to szczególny w historii motocyklizmu, więc zapewne z zaciekawieniem przeczytacie wszystkie artykuły na jego temat. Jego Królewska Mość – Gold Wing: Kiedy podczas salonu motocyklowego w Kolonii w październiku 1974 roku, ten litrowy, czterocylindrowy bokser ujrzał światło dzienne, był największym, najcięższym i najbardziej złożonym jednośladem, jaki do tej pory zbudowano w Japonii. Trzy tarczowe hamulce i chłodzenie silnika cieczą, wyznaczały kierunek rozwoju konstrukcji motocyklowych na całym świecie. Ale, że oto narodził się król turystycznych motocykli, chyba nikt jeszcze nie przypuszczał. Historia modelu, omawiająca szczegółowo zmiany konstrukcji (niemal rok po roku), od GL1000 do GL1800, w opracowaniu Piotra Czecha, Marcina Flirskiego i Janusza Jusisa. Gold Wingi dwa pierwsze: W cyklu „Motocykle zabytkowe bardziej i mniej znane”, Piotr „Besa” Czech przedstawia szczegółowy opis techniczny, dane regulacyjne i niuanse obsługowe dwóch pierwszych modeli „Goldasa”: GL1000 i GL1100. Produkowano je w latach 1975-83. Wiele tablic i rysunków reprodukowanych z fabrycznej literatury oraz zdjęć poszczególnych odmian i modeli. IX Zlot Motocykli Zabytkowych - Iława’2004: W dniach 13-15 sierpnia b.r. Klub TKKF, Sekcja Motocykli Zabytkowych „Boxer” z Iławy, pod kierownictwem kol. Tadeusza Wnuka, zorganizował swój dziewiąty zlot. Od lat to spotkanie ma w Polskim Ruchu Motocyklowym renomę najlepszej imprezy zlotowej dla zabytkowych motocykli. Ocena imprezy „chłodnym okiem” wg kryteriów stosowanych w PRM-ie, ze zdjęciami i wykazem nagrodzonych. Wynik 4,8 punktu na 5,0 możliwych - praktycznie znów nie do pobicia. Z goldwingowego fotela: Czyli o tym, co się działo w czerwcu w Lądku Zdroju. Reportaż z VIII Międzynarodowego Zlotu Hondy Gold Wing i podróży sentymentalnej autora do miejsc znanych z młodości. Znakomity tekst kolegi znanego w goldwingowym środowisku - „Brodatego Misia”. Zdjęcia autora tekstu i Wolfganga Napiletzki z Austrii. „Besonian”: Z cyklu „Nasze kopytka”, dziś o wózku bocznym do Gold Winga 1100, zrobionym w domowych warunkach. Genezą jego powstania była potrzeba i ... chudy portfel. Jak się udała ta wydumka, przeczytajcie i obejrzyjcie - tekst i zdjęcia autorstwa samego konstruktora zaprzęgu, Piotra „Besy” Czecha. Motocyklami na Monte Cassino: Rok 2004 to rok 60-tej rocznicy bitwy o Monte Cassino. Dziewięciu polskich motocyklistów postanowiło urzeczywistnić pomysł, powstały jeszcze dwa lata temu, w trakcie II Rajdu Katyńskiego i wziąć udział w obchodach jubileuszu tej ostatniej wielkiej wiktorii polskiego oręża. Przygotowania zajęły kilka miesięcy... realizacja 18 dni. Tekst Bernard Konikowski, Zdjęcia Cezary Kierus i Bernard Konikowski. Motocykle a ... sprawa polska. Część trzecia – Polski Związek Motorowy: W 1949 r. komunistyczna władza narzuciła reorganizację całego polskiego sportu. Arbitralnie łączono samorządne kluby i wcielano je do nowo powstałych zrzeszeń. Przy tej okazji zlikwidowano automobilkluby, z definicji podejrzane dla władzy ludowej - samochód, jako dobro luksusowe, traktowany był wrogo, w przeciwieństwie do tańszego, bardziej dostępnego, a więc proletariackiego motocykla. Mimo to ofiarą owych partyjnych „inżynierów dusz” padł też Polski Związek Motocyklowy. Ten artykuł jest w dużej mierze collage’em fragmentów różnych publikacji różnych autorów i powstał, aby pewnym grupom, ślepo małpującym zachodnie wzorce, unaocznić, że nasze polskie organizacje motocyklowe mają długą i bogatą historię oraz wspaniały, godny pozazdroszczenia dorobek. Roman Maciej Pijanowski, Zenon Sokołowski, Andrzej Witkowski: Sylwetki trzech wybitnych działaczy Polskiego Związku Motorowego zarysowane piórem nestora dziennikarstwa i sportu motocyklowego - pana Władysława Pietrzaka. Niedomagania motocykli: Motocykl, stanowi zbiór mniej lub więcej skomplikowanych mechanizmów współpracujących ze sobą. W miarę ich zużycia pojawiają się nieprawidłowości. Aby pomóc młodszym czytelnikom, wkraczającym dopiero w świat starych motocykli, MMH zamieszcza cykl artykułów, ułatwiających radzenie sobie z najczęściej spotykanymi problemami. Szósty odcinek z cyklu opracowań na podstawie książki inż. Tadeusza Majewskiego pod tym samym tytułem. Humor bez wiz i dewiz: Tym razem dwa wesołe obrazki pod wspólnym hasłem „Elegancki świat Gold Winga”. |
![]() |
![]() |