![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() Strona główna ![]() "Motocykl Moje Hobby" ![]() Kalendarz Imprez ![]() POLSKI RUCH MOTOCYKLOWY ![]() Sylwetki ![]() Imprezy i Wojaże ![]() Stowarzyszenie ![]() Linki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Od redakcji: Motocyklowy sezon w pełni. Impreza goni imprezę. Organizatorzy zlotów dwoją się i troją aby wykazać się ładniejszym zaproszeniem, zabłysnąć czymś „extra” w programie, przyciągnąć motocyklistów i zainkasować wpisowe. Tylko bywa, że te obiecanki-cacanki nie zawsze znajdują pokrycie w faktach... Kronika IV Rajdu Katyńskiego: Stowarzyszenie „Międzynarodowy Motocyklowy Rajd Katyński” jest nie tylko organizatorem słynnych już rajdów: „Katyńskiego” i „Ojców Naszych Starym Szlakiem”, ale też ostatnio dołączyło do grona polskich wydawców publikacji książkowych. Album „Zapalają ognie pamięci” autorstwa Teresy Kaczorowskiej to zapis trasy rajdu, 16-tu dni w siodłach motocykli - dzień po dniu, kilometr po kilometrze nieomal. Fascynująca lektura, pozwalająca tym, którzy tam nie byli, przeżyć tę przygodę razem z jej rzeczywistymi uczestnikami. I wydanie zostało sfinansowane przez Ministerstwo Obrony Narodowej i książka nie jest sprzedawana. Należy jednak mieć nadzieję, że II wydanie ujrzy szybko światło dzienne i znajdzie się w normalnej dystrybucji. Tak, aby prawda o Rajdzie, celach jakiemu on służy a także o patriotyzmie motocyklistów polskich dotarła do szerszych rzesz społeczeństwa. Wyższa szkoła jazdy: Wydawnictwo Buk Rower na początku czerwca opublikowało pierwszy na polskim rynku wydawniczym podręcznik jazdy na motocyklu dla zaawansowanych „Motocyklista doskonały” Davida L. Hougha. Tom zawiera kompletne kompendium wiedzy o jeździe na motocyklu - od praw rządzących dynamiką motocykla, przez techniki wchodzenia w zakręt, hamowania, jazdy po mieście, aż po rozwiązania dotyczące jazdy nocą, w grupie czy na motocyklu z wózkiem bocznym. Polecamy! Motocykle z Warszawy: „Wujka Franka Motór”. To wesołe określenie jest jedną z wielu ksywek pojazdu produkowanego w Warszawskiej Fabryce Motocykli, której 40-tą rocznicę zamknięcia obchodzimy w tym roku. Na popularną „Wuefemkę” mówiono też „Fumka”, czy niezbyt sympatycznie „W-F-Męka”. Niezbyt słusznie, bo była to konstrukcja, jak na polskie warunki, porządna i dla dbałego użytkownika - niezawodna. Miałem sąsiada, który dzień w dzień, świątek-piątek, jeździł WFM-ką przez 15 lat. Bez żadnej poważniejszej awarii. Sam mam dużo sympatii dla tego „pierdzikółka”, bo był to pierwszy motocykl, na którym jeździłem - pisze Piotr „Besa” Czech, opisując dzieje firmy i powstających w niej pojazdów. Wiele technicznych szczegółów, historycznych fotografii i specyficzne „klimaty” tamtych lat... Jeździłem na WFM-Cross: Przełomowym momentem sportowej kariery WFM było udane wystąpienie zespołu fabrycznego na Międzynarodowej 6-dniówce FIM w 1955 roku.. Dzięki temu powstał Oddział Postępu i Sportu WFM, mający za zadanie badanie koncepcji konstrukcyjnych na arenie sportowej i propagowanie w ten sposób krajowego przemysłu motocyklowego. Pierwszym zadaniem na rok 1956 było zbudowanie na bazie WFM M06, motocykla przystosowanego do wyścigów terenowych. Mimo bardzo skromnych jeszcze możliwości, powstał model WFM - Cross, który dla ówczesnych czytelników „Motoru” przetestował red. Zbigniew Kupczyk. Przedruk z tygodnika „Motor” nr 21 (212) z 1956. Biesiada u Rokity: Mały zlocik w Ostrowie koło Łasku wspominaliśmy przez cały zeszły rok - było fajnie. Teraz zaplanowano go na większą skalę i aby podołać zadaniu motocykliści z tych okolic założyli klub motocyklowy „Rokita” przy LZS w Rokitnicy. A że, wg ludowych legend, ich „patron” nie stronił od napitków i jadła, więc miało być i szczególnie obficie, i smacznie, i na staropolską nutę - jak za króla Sasa. Jak się udało? Przeczytajcie reportaż Krysi Jusis i Piotra Czecha. Paryż-Dakar w ... Spale: Już siedemnasty raz Koło Motocykli Weteranów Automobilklubu Łódzkiego „No. 1 Club” zorganizowało Turystyczny Rajd Motocyklowy Szlakiem Majora Henryka Dobrzańskiego - „Hubala”. Rajd przeznaczony głównie dla weteraniarzy, ale nie zabrakło na nim też i sympatyków motocykli zabytkowych, którzy przyjechali na zupełnie niezabytkowych maszynach z końca XX wieku. Pogoda w tym roku została specjalnie zamówiona przez Panią Komandor Rajdu - Krysię Jusis, więc już od samego rana słoneczko operowało zawzięcie, jak gdyby chciało się zrehabilitować za tę strasznie niską temperaturę na „Hubalu” w zeszłym roku... Znakomity reportaż Grzegorza Foltyńskiego, wzbogacony listą nagrodzonych oraz wykazem sponsorów. X jubileuszowy rajd weteranów szos w Mińsku Maz.: Organizatorem był tamtejszy klub „Magnet” oraz kilka osób z Warszawy. Tradycyjnie, spotkanie miało swoją bazę w internacie Zespołu Szkół Ekonomicznych. Dzięki temu oprócz pieniędzy na wpisowe i małe „co nieco na ząb”, nie trzeba było ciągnąć ze sobą żadnych klamotów... Tekst i zdjęcia naszego stałego współpracownika - Jerzego Awramiuka. WFM-ka M06: W cyklu „Motocykle zabytkowe bardziej i mniej znane” kolejne kompleksowe opracowanie Piotra „Besy” Czecha z dokładnym opisem technicznym, wieloma rysunkami i zdjęciami oraz schematami instalacji elektrycznej. Niedomagania motocykli: Motocykl, stanowi zbiór mniej lub więcej skomplikowanych mechanizmów współpracujących ze sobą. W miarę ich zużycia pojawiają się nieprawidłowości. Aby pomóc młodszym czytelnikom, wkraczającym dopiero w świat starych motocykli, MMH zamieszcza cykl artykułów, ułatwiających radzenie sobie z najczęściej spotykanymi problemami. Jedenasty odcinek z cyklu opracowań na podstawie książki inż. Tadeusza Majewskiego pod tym samym tytułem. Imprezy’2005: Oficjalny kalendarz imprez Polskiego Ruchu Motocyklowego, rajdy Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych oraz inne imprezy polecane przez redakcję. Uaktualnione 28 czerwca 2005. Aneks do listy adresowej klubów PRM: Po wpłynięciu wpłaty od kolejnego klubu, ilość klubów Polskiego Ruchu Motocyklowego wzrosła do 16-tu. Jeszcze dwa kluby zalegają ze składką. Podkowa z hacelami: Pani Katarzyna Kuligowska, historyk i miłośniczka zabytkowych motocykli napisała, że zbiera materiały do swojej kolejnej książki i prosi naszych czytelników o współpracę przy tworzeniu bazy danych o zachowanych w kraju silnikach Viliersa. Humor bez wiz i dewiz: Tym razem kilka wesołych fotografii pod wspólnym hasłem „Polskie drogi”. |
![]() |
![]() |