![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() Strona główna ![]() "Motocykl Moje Hobby" ![]() Kalendarz Imprez ![]() POLSKI RUCH MOTOCYKLOWY ![]() Sylwetki ![]() Imprezy i Wojaże ![]() Stowarzyszenie ![]() Linki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
NR 1/2005 (107) Od redakcji: Witamy Was, Drodzy Czytalnicy, w 19. już roczniku i mamy dla Was tradycyjne, serdeczne życzenia noworoczne: Doskonałego zdrowia, wspaniałych motocykli, bezawaryjnych i bezpiecznych wojaży na nich, oraz szeroko rozumianej pomyślności. Naszym sympatykom, współpracownikom i sponsorom życzymy dokładnie tego samego! Podsumowanie sezonu pojazdów zabytkowych: W sobotę, 11 grudnia ubiegłego roku, odbyło się uroczyste zakończeniu sezonu Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych PZM. Jak co roku, zgromadziło najlepszych zawodników, działaczy i przedstawicieli PZM-otowskich klubów weteranów szos z całej Polski. Uroczystość miała na celu wręczenie nagród w zeszłorocznej edycji MPPZ. Tytuły Mistrzów Polski Pojazdów Zabytkowych w kategorii motocykli zdobyli bracia Grochowscy: Arkadiusz w klasie Pre-45 i Karol w Post-45. Gratulujemy! Autor tego materiału, kol. Paweł Danecki podaje pełną klasyfikację motocyklową i zastanawia się nad przyczynami niewielkiej frekwencji miłośników motocykli zabytkowych na imprezach MPPZ. Od piły i młynka do kawy: Firma Peugeot zalicza się do najstarszych i najbardziej zasłużonych dla rozwoju techniki i motoryzacji firm europejskich. Jej rozwój rozpoczął się jeszcze w epoce napoleońskiej a pierwsze motocykle tej marki pojawiły się w 1899 roku. Materiał o motocyklowych dziejach tego wielkiego rodzinnego przedsiębiorstwa przygotował kol. Piotr „Besa” Czech. Wiele ciekawych informacji historycznych, archiwalnych zdjęć i szczegółów technicznych... Peugeot S157B: W cyklu „Motocykle zabytkowe bardziej i mniej znane”, tym razem o skuterze, który zdobył pewną popularność także w Polsce. Szczegółowy opis techniczny i dane użyteczne dla chcących odrestaurować taki pojazd. Francuska opcja: Ani Vespa, ani inne włoskie skutery nie były jedyną alternatywą na tani i radosny transport w powojennych czasach. Skuter skonstruowany przez francuską firmę sidecarową Bernardet pokazano po raz pierwszy na targach jesiennych w Paryżu w 1948r, a więc wkrótce po pojawieniu się na rynku skuterów włoskich. O maszynach tej marki, ze szczególnym uwzględnieniem modelu Y52, pisał w The Classic Motor Cycles, red. Gerfried Vogt. Dla polskich miłośników zabytkowych skuterów, artykuł ten przetłumaczył kol. Janusz Jusis. GKPZ 2004-2007: Fragment „Programu działania Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych na lata 2004-2007 r.” zebranego i przygotowanego przez kol. Michała Szumskiego, Przewodniczącego GKPZ PZM. Jest to materiał do dyskusji nad częścią tych planów dotyczących naszego „motocyklowego podwórka”. Do publikacji w MMH przygotował Paweł Danecki Allez les bleus: Jedźcie Niebiescy - tekst o odrestaurowaniu i użytkowaniu niebieskiego skutera Peugeot S57B z roku 1957. W latach pięćdziesiątych, skutery były „trendy” nie tylko we Włoszech, a wytwórnia motocyklowa koncernu Peugeot postanowiła zaprojektować taki właśnie pojazd, ale wyróżniający się prawdziwie galijskim urokiem. Powstała „maszyna niezwykła” - napisał Gerfried Vogt na łamach brytyjskiego magazynu „The Classic Motor Cycle” a kol. Piotr „Besa” Czech pozwolił sobie przetłumaczyć ten tekst dla czytelników MMH. IV Międzynarodowy Motocyklowy Rajd Katyński: Pojechali, by złożyć hołd rycerstwu naszemu, inteligencji naszej, najlepszym Polakom pomordowanym na Wschodzie tylko za to, że kochali Polskę. Przez 16 dni na licznikach przybyło 5000 kilometrów i każdy z tych dni był inny, każdy pełen wrażeń, wzruszeń, przeżyć, odkryć... Chłoniecie Kresów, spotkania i rozmowy z Polakami, Rosjanami, Ukraińcami, msze św., modlitwy. Te oficjalne i te ciche, samotne, swoje osobiste... Druga część reportażu z tego Rajdu-Pielgrzymki, pióra Jacka Kawczyńskiego – motocyklisty z Chicago. Ochłodzenie w Sturgis: Od kol. Marka Sikory z klubu „Sokół” z Chicago otrzymaliśmy kilkanaście zdjęć z wyprawy polonijnych bikerów na największy amerykański zlot-festiwal motocyklowy w Sturgis w Czarnych Górach Dakoty. Publikujemy je z ciekawym tekstem Roberta Filli z gazety motocyklowej „Thunder Press”. Tłumaczenie kol. Janusz Jusis. Moto-zabytki pod Opolem: „SM” to nazwa PRM-owskiego klubu motocyklowego z Opola, który w czerwcu ubiegłego roku zorganizował już po raz czwarty imprezę pt. „Oldtimer Piknik”. Fajna, reporterska relacja kol. Jacka Abłażeja, z fajnymi zdjęciami kol. Marcina Grzegorczyka. Fajna impreza. Niedomagania motocykli: Motocykl, stanowi zbiór mniej lub więcej skomplikowanych mechanizmów współpracujących ze sobą. W miarę ich zużycia pojawiają się nieprawidłowości. Aby pomóc młodszym czytelnikom, wkraczającym dopiero w świat starych motocykli, MMH zamieszcza cykl artykułów, ułatwiających radzenie sobie z najczęściej spotykanymi problemami. Ósmy odcinek z cyklu opracowań na podstawie książki inż. Tadeusza Majewskiego pod tym samym tytułem. Pomagajmy sobie: Czytelnicy pytają - redakcja odpowiada. Pytanie dotyczące francuskiego Motobecane z 1923 roku zadał kol. Józef Borszcz a odpowiedź opracował kol. Piotr „Besa” Czech. Imprezy’2005: Oficjalny kalendarz imprez Polskiego Ruchu Motocyklowego, rajdy Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych oraz inne imprezy polecane przez redakcję. Uaktualnione 10 stycznia 2005. Humor bez wiz i dewiz: Tym razem wesołe obrazki pod wspólnym hasłem „Kochamy skutery”. |
![]() |
![]() |